Yabancı Yatırımcılar Konutlara Yatırım Yapıyor

Nef İcra Kurulu Başkanı Erden Timur, Türkiye İstatistik Kurumu verilerini değerlendirerek yabancı yatırımcıların tercihini konutlardan yana kullandığına dair açıklamalarda bulundu.
Yabancı Yatırımcılar Konutlara Yatırım Yapıyor

Nef İcra Kurulu Başkanı Erden Timur, Türkiye İstatistik Kurumu verilerini değerlendirerek yabancı yatırımcıların tercihini konutlardan yana kullandığına dair açıklamalarda bulundu.

Türkiye İstatistik Kurumu (TÜİK) 2017 Mayıs ayındaki konut satış istatistiklerini açıkladı. İstatistiklere göre, Türkiye genelinde konut satışları 2017 Mayıs ayında bir önceki yılın Mayıs ayına göre yüzde 1.5 oranında arttı ve 166 bine ulaştı. Açıklanan sonuçlara göre, yabancı yatırımcılara satılan konut miktarı da bir önceki yıldaki istatistiklere göre yüzde 10.1 arttı ve 1775e ulaştı. Suudi Arabistan vatandaşları Türkiye’den konut alımı sıralamasında 285 adet konut satın alarak ilk sıraya yerleşti.



Bazı iş adamları sektörü böyle değerlendirdi:



‘Yabancıların Yatırımı Daha da Yükselecek’



Nef İcra Kurulu Başkanı Erden Timur, konut satışlarındaki bu artışın ekim ve kasım aylarına kadar yükselerek devam edeceğini söyledi. Yabancılara konut satışları hakkında, " Geçmiş yıllarda Antalya ilk sırada yer alırken şimdilerde İstanbul'u görüyoruz. Hem kendi satışlarımız bazında baktığımızda hem de yabancı şirketleri incelediğimizde, yabancıların yoğun bir şekilde geldiğinin farkındayız. Ülkesi dışında başka bir yerde gayrimenkul sahibi olmak isteyen kişiler çok fazla. Mesela Ortadoğu, İstanbul'u kendisine yakın hissediyor" ifadelerini kullandı.



‘3-4 Yıl Sonra 12-15 Milyar Dolarlık Satış Rakamları Yakalanabilir’



DAP Holding Yönetim Kurulu Başkanı Ziya Yılmaz, yabancılara konut satışı hakkında şu ifadeleri kullandı:



"Turizm Bakanlığı ile Çevre ve Şehircilik Bakanlığı’nın ortak fonuyla, TOKİ ve Emlak Konut GYO’nun katılımlarıyla oluşacak büyük bir yapıya önemli proje geliştirici şirketler de dahil olarak güç birliğine gidilse, yurt çapında bir kampanya organize edilebilir. 30-40 ülkede ülkemizi tanıtan, başta İstanbul olmak üzere tüm Türkiye’yi tarihi ve doğal güzellikleriyle öne çıkaran lobi çalışmaları yapılsa, 3-4 yıl sonra 12-15 milyar dolarlık satış rakamları yakalanabilir. Bu para, kentsel dönüşüm için önemli bir kaynak oluşturabilir"