Kentsel Dönüşümde Kira Yardımı Nasıl Alınır?

Türkiye’de bir dönem büyük bir hızla yaşanan çarpık kentleşme ve denetimsiz olarak yapılan binalar sorunu gerçekleştirilen kentsel dönüşüm projeleri ile düzeltilmeye çalışılmaktadır.
Kentsel Dönüşümde Kira Yardımı Nasıl Alınır?

Türkiye’de bir dönem büyük bir hızla yaşanan çarpık kentleşme ve denetimsiz olarak yapılan binalar sorunu gerçekleştirilen kentsel dönüşüm projeleri ile düzeltilmeye çalışılmaktadır.

Özellikle de İstanbul gibi deprem riskinin yüksek olduğu illerimizde yapılan kentsel dönüşüm çalışmaları daha hızlı bir şekilde yürütülmeye çalışılırken yıkılan konutların yerine yenileri yapılana kadar bu süre zarfında hak sahiplerine kira yardımı yapılmaktadır. Çevre ve Şehircilik Bakanlığı tarafından verilen bu kira yardımından yararlanmak isteyen kişilerin başvuruda bulunmaları ve kendilerinden istenilen evrakları teslim etmeleri yeterlidir. Peki, kentsel dönüşümde kira yardımı nasıl alınır?

Kentsel Dönüşüm Kira Yardımı Şartları

Kentsel dönüşüm projelerine dâhil edilen taşınmazlarda oturan kat maliklerine 18 ay boyunca kira yardımı yapılmaktadır. Kentsel dönüşüm kira yardımı için aranılan ilk şart söz konusu taşınmaza ait mutlak suretle riskli yapı raporunun bulunmasıdır. Bu raporu alan taşınmaz sahipleri Çevre ve Şehircilik Bakanlığı üzerinden dolduracakları kira yardımı başvurusu ile kira yardımı almaya hak kazanır. Yine kentsel dönüşümde kira yardımı almak isteyen kişilerin ya da bu kişilerce vekil tayin edilen kişilerin Ziraat Bankası hesaplarının bulunması gerekir. Çünkü bakanlık tarafından yapılan kira yardımları mutlaka Ziraat Bankası hesapları üzerinden yapılmaktadır.

Kentsel Dönüşüm Kira Yardımı İçin Gerekli Evraklar 2017

Kentsel dönüşüm kira yardımı başvurusu için Çevre ve Şehircilik Bakanlığına yazılan dilekçenin eki olarak;

  • Başvuruda bulunan kişinin arkalı önlü kimlik fotokopisi,

  • Kira yardımı alınacak olan konut ya da işyerinin tapusu,

  • Yıkılacak olan binaya ait olan riskli bina tespit raporu,

  • Söz konusu riskli yapının tahliye edildiğini gösteren adrese dayalı nüfus kayıt örneği evrakları,

  • Kira yardımı alacak olan kişinin ya da vekil tayin ettiği kişiye ait olan Ziraat Bankası hesap numarası yer almaktadır.


Riskli Yapı Tespiti Nasıl Yapılır?

Riskli yapı raporunun alınması için binada yaşayan tek bir kat malikinin dahi başvuruda bulunması yeterlidir. Bu başvurunun ardından riskli yapı tespiti için görevlendirilen lisans sahibi şirket gelerek değerlendirmelerde bulanacak ve nihai kararın çıkmasını sağlayacaktır. Yapının riskli yapı ilan edilmesi durumunda diğer kat maliklerinin bu sonuca itiraz etme hakkı da bulunmaktadır. Bu itiraz üzerine yapılan yeni incelemede de yine yapının riskli olduğu sonucunun alınması durumunda binanın tahliye işlemleri başlatılmaktadır.