Araç muayenesinde yeni dönem: 2027’de sistem tamamen değişiyor

2027’de başlayacak yeni araç muayene sistemiyle birlikte istasyon altyapısı, randevu süreçleri ve hizmet modeli dijitalleşiyor. TURKA’nın devralacağı sistemde yapay zekâ destekli teknolojiler ve artırılmış kapasite dikkat çekiyor.
Araç muayenesinde yeni dönem: 2027’de sistem tamamen değişiyor

Türkiye’de araç muayene hizmetlerinde köklü bir değişim için hazırlıklar hızlandı. Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı Ulaştırma Hizmetleri Düzenleme Genel Müdürlüğü’nde yapılan değerlendirme toplantısında, 2027 yılında devreye girecek yeni sistemin detayları ele alındı. Toplantıya bakanlık yetkilileri ile araç muayene hizmetlerini devralacak TURKA temsilcileri katıldı.

Yeni işletme dönemi 2027’de başlıyor

Rekor bedelle sonuçlanan ihale sonrası araç muayene hizmetlerinin Ağustos 2027 itibarıyla TURKA tarafından yürütüleceği açıklandı. Türkiye’de yıllık yaklaşık 16 milyon araç muayene işlemi gerçekleştirildiği belirtilirken, yeni sistemin bu yoğunluğu karşılayacak şekilde tasarlandığı ifade edildi.

İstasyon sayısı ve kapasite artırılıyor

Yeni model kapsamında 249 sabit istasyon, 772 muayene hattı ve 100 mobil istasyonla hizmet verilmesi planlanıyor. Şartnamede yer alan 75 mobil istasyon sayısının üzerine çıkılarak toplamda en az 850 hat kapasitesine ulaşılması hedefleniyor. Bu sayede bekleme sürelerinin azaltılması ve hizmet akışının hızlandırılması amaçlanıyor.

37428.jpg

Tam dijital ve yapay zekâ destekli sistem

Yeni dönemde randevu ve bilgilendirme süreçlerinin tamamen dijital altyapıya taşınması planlanıyor. Bulut tabanlı sistemler, veri analitiği ve yapay zekâ destekli iş akışlarıyla kullanıcı deneyiminin güçlendirilmesi hedefleniyor. Ayrıca daha konforlu bekleme alanları ve erişilebilir istasyon tasarımları da yeni modelin önemli parçaları arasında yer alıyor.

Pilot istasyon İstanbul’da kuruluyor

Şirketin, yapay zekâ destekli görüntü işleme sistemleri, çoklu kamera altyapısı ve lazer tarayıcıların kullanılacağı örnek bir istasyonu temmuz ayında İstanbul’da devreye alması bekleniyor. Bu merkezin aynı zamanda AR-GE üssü olarak kullanılacağı ve yeni nesil muayene teknolojilerinin burada test edileceği belirtildi.

Toplantıda ayrıca çevresel sürdürülebilirlik, sıfır atık uygulamaları, eğitim programları ve motosikletlere özel muayene istasyonları gibi başlıkların da gündeme geldiği aktarıldı.