Kiralık sosyal konutlar Eylül ayında teslim edilecek

Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanı Murat Kurum, ihtiyaç sahibi vatandaşlar için hazırlanan kiralık konutların eylül ayında teslim edileceğini açıkladı. Kurum, sosyal konut ve kentsel dönüşüm projelerinin hız kesmeden süreceğini vurguladı.
Kiralık sosyal konutlar Eylül ayında teslim edilecek

Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanı Murat Kurum, Milli İrade Platformu'nun MÜSİAD Genel Merkezi'nde düzenlediği 15. Milli İrade Buluşması'nda, sosyal konut projeleri, deprem bölgesindeki yeniden inşa çalışmaları ve kentsel dönüşüm hedeflerine ilişkin önemli açıklamalarda bulundu. Kurum, eylül ayında ihtiyaç sahiplerine kiralık konutların teslim edilmeye başlanacağını duyurdu.

Deprem bölgesinde çalışmalar sürüyor

6 Şubat depremlerinin ardından yürütülen yeniden inşa sürecine değinen Kurum, felaketin ülke ekonomisinde büyük kayıplara yol açtığını belirterek, deprem bölgelerinde binlerce şantiyede konutların yanı sıra sosyal donatı ve altyapı projelerinin de tamamlandığını söyledi. Hatay'da 153 bin konutun teslim edildiğini aktaran Kurum, Kahramanmaraş, Malatya, Adıyaman ve diğer deprem illerinde de on binlerce konut ile iş yerinin vatandaşlara kazandırıldığını ifade etti.

Kiralık konutlar eylülde teslim edilecek

Sosyal konut projelerinin ülke genelinde devam ettiğini belirten Kurum, bugüne kadar 1 milyon 767 bin konutun tamamlandığını söyledi. 81 ilde yürütülen 500 bin sosyal konut hedefi kapsamında inşaatların sürdüğünü kaydeden Kurum, "Eylül ayında da kiralık konutlarımızı ihtiyaç sahibi vatandaşlarımıza teslim edeceğiz. Sosyal konutlarımızla hem vatandaşımızı uygun fiyatlarla konut sahibi yapıyoruz, hem deprem gerçeğiyle yaşayan ülkemizde milletimizi sağlam yuvalara kavuşturuyoruz." dedi.

Kentsel dönüşüm ve depozito sistemi vurgusu

Kentsel dönüşümün ertelenemeyecek bir zorunluluk olduğunu dile getiren Kurum, hedeflerinin daha güvenli ve dirençli şehirler oluşturmak olduğunu söyledi. Ayrıca 1 Temmuz itibarıyla 81 ilde uygulanacak Depozito Yönetim Sistemi kapsamında vatandaşların geri dönüştürülen her şişe için 1 lira kazanacağını belirten Kurum, sistem sayesinde yılda yaklaşık 25 milyar ambalajın geri dönüşüme kazandırılacağını ve ekonomiye yaklaşık 30 milyar liralık katkı sağlanacağını ifade etti.