Emlak Konut Anahtar Fikirler Zirvesi 2026 kapılarını açtı
Emlak Konut GYO tarafından bu yıl ikinci kez düzenlenen Emlak Konut Anahtar Fikirler Zirvesi 2026, İstanbul’da başladı. Kamu temsilcileri, yatırımcılar, girişimciler, akademisyenler ve sektör profesyonellerini bir araya getiren etkinlikte, teknoloji odaklı şehircilik ve inovasyonun geleceği ele alındı.
Yeni yatırım fonu duyuruldu
Zirvenin açılışında konuşan Emlak Konut GYO Genel Müdürü Yasir Yılmaz, Emlak Konut İnovasyon Platformu (EKİP) bünyesinde bir Girişim Sermayesi Yatırım Fonu kurulacağını açıkladı. Yılmaz, fonun girişimlerin yalnızca ürün geliştirme aşamasında değil, büyüme ve yatırım süreçlerinde de desteklenmesini hedeflediğini söyledi.
Teknoloji ve şehircilik vurgusu
Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakan Yardımcısı Ömer Bulut ise Türkiye Yüzyılı vizyonu doğrultusunda teknoloji, inovasyon ve sürdürülebilir şehircilik alanlarında dönüşüm sürecinin devam ettiğini belirtti. Bulut, kamu, özel sektör, akademi ve girişimcilik ekosistemi arasındaki iş birliğinin önemine dikkat çekti.
Binin üzerinde katılımcı yer aldı
“Her İcat, Yeni Bir Milat” temasıyla gerçekleştirilen zirvede yapay zekâ, akıllı şehirler, enerji teknolojileri, proptech ve contech çözümleri gibi başlıklar öne çıktı. Organizasyona 1000’in üzerinde katılımcı, 60 teknoloji girişimi ve 20 yatırım fonu katıldı.
Girişimcilere destek sürüyor
Yılmaz, EKİP kapsamında yaklaşık 40 üniversite ve teknoparkla iş birliği yapıldığını, hızlandırma programlarından mezun olan 29 girişimden 11’inin Emlak Konut’un çözüm ortağı haline geldiğini ifade etti. Ayrıca 37 üniversitede 6 binden fazla öğrenciyle buluşulan Genç Yetenek Programı’nın da devam ettiğini belirtti.
İki gün sürecek zirvede, yatırımcı-girişimci buluşmaları ve teknoloji odaklı panellerle sektörün geleceğine yönelik yol haritalarının değerlendirilmesi hedefleniyor.








