Konut arzında dikkat çeken yükseliş: Ruhsat sayısı 9 yılın zirvesine çıktı
Yılın ilk çeyreğinde yapı ruhsatı verilerinde dikkat çeken bir artış yaşandı. Konut arzını güçlendirmeye yönelik yatırımlar hız kazanırken, verilen ruhsat sayısı son yılların en yüksek seviyesine ulaştı. Sektör temsilcileri, maliyetlerdeki öngörülebilirliğin ve kentsel dönüşüm çalışmalarının bu yükselişte etkili olduğunu belirtiyor.
Konut üretiminde güçlü başlangıç
Türkiye İstatistik Kurumu (TÜİK) verilerine göre, yılın ilk üç ayında yapı ruhsatı verilen bina sayısı yüzde 19,6 artışla 34 bin 579'a yükselirken, daire sayısı yüzde 37 artarak 232 bin 252 oldu. Toplam yapı yüz ölçümü ise yüzde 26,1 artışla 44 milyon 406 bin 211 metrekareye çıktı. Böylece bina sayısında son 5 yılın, daire ve yüz ölçümünde ise son 9 yılın en yüksek ilk çeyrek verisi kaydedildi.
Üretimde hareketlilik yeniden başladı
Gayrimenkul ve İnşaat Platformu Başkanı Mustafa Ekiz, ertelenen projelerin yeniden hayata geçirilmesinin ruhsat artışında önemli rol oynadığını belirterek, "Yapı ruhsatlarında görülen artışlar ve son 9 yılın ilk çeyrek rekoru, öncelikle ertelenen projelerin yeniden devreye alınmasının sonucudur." dedi. Ekiz, inşaat maliyetlerindeki artış hızının yavaşlamasının yatırım kararlarını kolaylaştırdığını, ancak sektör genelinde tam anlamıyla bir rahatlamadan söz etmenin doğru olmayacağını ifade etti.
Kentsel dönüşüm etkisi öne çıktı
Anadolu Yakası İnşaat Müteahhitleri Derneği (AYİDER) Başkanı Hakan Şişik ise ruhsatlardaki yükselişte kentsel dönüşüm projelerinin belirleyici olduğunu söyledi. "Önümüzdeki süreçte konut üretiminin daha da artacağını düşünüyoruz." diyen Şişik, maliyet artışlarının daha öngörülebilir hale gelmesi, güvenli konut talebinin sürmesi ve devletin kentsel dönüşüme yönelik teşviklerinin üreticilerin yatırım iştahını desteklediğini kaydetti.








