SGK’dan 25 ilde dev gayrimenkul satışı başlıyor
Sosyal Güvenlik Kurumu (SGK), farklı illerde bulunan çok sayıda taşınmazı satışa sunmaya hazırlanıyor. Kurumun elektronik ortamda gerçekleştireceği ihale kapsamında market, dükkân, ofis, mağaza, apartman ve arsa gibi toplam 200 gayrimenkul yeni sahiplerini bulacak.
İhaleler temmuz ayında yapılacak
SGK tarafından satışa çıkarılan taşınmazlar için ihale süreci 20-31 Temmuz tarihleri arasında elektronik ortamda gerçekleştirilecek. Kurumun bu satışlardan yaklaşık 2 milyar 715 milyon lira gelir elde etmesi bekleniyor.
İhale kapsamındaki gayrimenkullerin tahmini bedellerinin 2,5 milyon lira ile 105 milyon lira arasında değiştiği belirtildi. İhaleye katılacak yatırımcı ve alıcılardan ise toplam 136 milyon lira tutarında teminat alınacağı öğrenildi.
En fazla taşınmaz Adana ve Hatay’da
Satış listesinde yer alan 200 taşınmazın 25 farklı ilde bulunduğu açıklandı. Gayrimenkul sayısında Adana 44 taşınmazla ilk sırada yer alırken, Hatay 42 taşınmazla ikinci sırada bulunuyor. Bu illeri 16 taşınmazla Tunceli ve 12 taşınmazla Erzincan izliyor.
Borçlara karşılık SGK’ya geçti
Satışa çıkarılan taşınmazların büyük bölümünün, SGK’ya prim veya diğer yükümlülüklerden kaynaklanan borçlarını ödeyemeyen kişi ve şirketlerden devralındığı belirtildi. Kurumun daha önce de benzer yöntemlerle elindeki gayrimenkulleri satışa sunduğu biliniyor.
SGK, belirli dönemlerde düzenlediği bu tür ihalelerle hem elindeki taşınmazları ekonomiye kazandırmayı hem de gelir elde etmeyi amaçlıyor.








