Tapu işlemlerinde yeni dönem başlıyor
Konut ve arsa satışlarında sıkça yaşanan ödeme kaynaklı mağduriyetlerin önüne geçilmesi için hazırlanan yeni sistemin yürürlüğe girmesine sayılı günler kaldı. Ticaret Bakanlığı ile Tapu ve Kadastro Genel Müdürlüğü tarafından hayata geçirilen Güvenli Ödeme Sistemi, 1 Temmuz 2026’dan itibaren taşınmaz ticaretinde zorunlu olarak kullanılacak.
Elden ödeme dönemi sona eriyor
Yeni düzenlemeyle birlikte gayrimenkul satışlarında elden nakit ödeme ya da satış bedelinin doğrudan satıcının hesabına gönderilmesi uygulaması sona erecek. Taraflar arasındaki para transferi, sistem üzerinden güvence altına alınan özel hesaplar aracılığıyla gerçekleştirilecek.
Satış bedeli tapu devrine kadar korunacak
Sistemde alıcı tarafından yatırılan satış bedeli, tapu işlemleri tamamlanıncaya kadar anlaşmalı banka veya yetkili ödeme kuruluşu tarafından bloke edilecek. Böylece hem alıcı hem de satıcı açısından işlemlerin güvenli şekilde sonuçlanması hedefleniyor.
Tapu tescilinin gerçekleşmesinin ardından bloke edilen tutar herhangi bir ek işleme gerek kalmadan satıcının hesabına aktarılacak. Eğer satış işlemi herhangi bir nedenle sonuçlanmazsa, yatırılan para doğrudan alıcının hesabına geri gönderilecek.
Sistem nasıl uygulanacak?
Yeni uygulama kapsamında alıcı ve satıcı, anlaşmalı banka ya da yetkilendirilmiş ödeme kuruluşları aracılığıyla Güvenli Ödeme Sistemi’ne başvuracak. Alıcı, satış bedelini satıcının hesabına değil, işlem için oluşturulan güvenli hesaba yatıracak. Tapu devrinin tamamlanmasının ardından ödeme otomatik olarak serbest bırakılacak.
Sistemden yararlanan taraflardan düşük tutarlı bir hizmet bedeli alınması planlanırken, ücretlendirmeye ilişkin ayrıntıların uygulamanın başladığı tarihte açıklanması bekleniyor.
Yürürlük tarihi ertelenmişti
Düzenlemenin ilk etapta 1 Mayıs’ta devreye alınması öngörülmüştü. Ancak teknik altyapı çalışmalarının tamamlanabilmesi için uygulamanın başlangıç tarihi 1 Temmuz 2026’ya ertelenmişti.








